torsdag 10. juni 2010

Inspirasjonen er på vei tilbake

Sommer'n er her og min energi etter vinterdvalen begynner å toppe seg.
Og endelig strekker tia til også  ;o)






Jeg har fått begynt å rydde skikkelig i skuffer og skap,
fått opp noen skap, hyller og knagger som hjelper meg i prosessen.


Snart skal en rask tur til Ikea foretas
for å kjøpe inn gjennomsiktige kasser
hvor jeg kan ha alt interiørstæsjet mitt slik at jeg kan bytte det ut når det passer seg...


Hvor de kassene skal stå?
I badstua vel...
Hehe


Badstua er et rom som ikke kommer til å være så mye i bruk
og vi vurderte lenge om vi skulle gjøre den om til en bod.
Etter nøye tenking kom vi fram til
at hvis vi heller kjøper oppbevaringskasser som passer til benkene
så kan vi, med litt omstabling, ta en badstu når vi føler for det likevel  ;o)


Bilder og annet som skal på veggen er samlet sammen og skal,
så fort Kapteinen har tid,
få finne sin plass på veggene.


Du kan tro jeg gleder meg.
Jeg syns liksom ikke huset er hjemmekoselig enda jeg...
Tomme vegger, pyntegjenstander som bare er plassert tilfeldig...


2 dager på rad nå har ei god venninne og jeg vært på shopping.
I går handla vi blomster til den store gullmedaljen
og
vi skulle gjerne hatt mer enn vi kjøpte...
Men begge har vi hager hvor vi er nødt til å se hva som dukker opp,
før vi planter mer.


Min venninne abonnerer på "Hagen for alle"
og hadde bestemt seg for å kjøpe et tre som heter "Blå regn"






Har du sett noe så nydelig ?




Tenk å fått til noe sånt her.


... og dermed har jeg også et sånt tre stående uttafor...


;o)


Jeg kjøpte meg også en knallrosa blomstret Rhododendron,
har alltid ønsket meg sånne i hagen
og når Plantasjen reklamerer med 30% avslag, så klarte jeg ikke å gå forbi uten å ta med meg en.




En skikkelige fargeklatt  ;o)


Itillegg til dette har jeg løker og frøposer som skal finne sine veier til krukker,
gulerøtter og sukkererter som skal plantes i hagen...
Åååå, jeg ser fram til helga  ;o)


Vi høres plutselig igjen,
imens
ha en flott dag videre og en herlig helg.




4 kommentarer:

  1. Hei, Jeanette
    Så kjekt at du føler at inspirasjonen er kommet tilbake. Det tar lang tid før en har bodd seg inn i huset og det er vel det du holder på med nå - derfor føler du at det er nakent.

    Lykke til med prosjektene dine. Ha det bra. Klem

    SvarSlett
  2. Guri for et nydelig tre! Håper du får det til!
    Rhododenron i hagen er og herlig. Savner å kunne ha sånt her jeg bor.

    SvarSlett
  3. Sååå flotte planter du har valgt til hagen. Rhododrendron er en favoritt, og blå regn treet ser helt fantastisk ut. Ønsker deg en riktig god sommer!

    SvarSlett
  4. Hei på du, søte!

    Nå er jeg tilbake på nett igjen ;)
    Kjempenydelig tre da, sånt vil jeg også ha! :)

    KLemklem

    SvarSlett